close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השקעות קטנות תשואות גבוהות: מודל "השקעה ביחידות השקעה"

מערכת שורשל סיוון, תשעח13/06/2018

אודות מודל "השקעה ביחידות השקעה", אשר מאפשר גם למשקיעים קטנים לקחת חלק בהשקעות גדולות ולהפיק מהן תשואות גבוהות

תגיות:
תחום ההשקעות הינו עולם ומלואו, הפותח בפני הנכנסים לתוכו אינספור אפשרויות השקעה, המון אופציות לסוגים שונים של תשואה, וכמובן, חושף בפניהם מגוון רחב של מודלים להשקעה. אחד מהמודלים הללו, שהפך לפופולארי מאד בשנים האחרונות הוא מודל "השקעה ביחידות השקעה", אשר מאפשר גם למשקיעים קטנים לקחת חלק בהשקעות גדולות ולהפיק מהן תשואות גבוהות. מאחר ומדובר במודל שהוא פחות מוכר לציבור הרחב, חשוב להכיר אותו מעט יותר, במיוחד אם הסכומים הפנויים העומדים ברשותכם הם קטנים יותר מהסכומים אשר לדעתכם נדרשים על מנת להפיק עבורכם תשואה גבוהה.

האם השקעות קטנות בהכרח מפיקות תשואות נמוכות?
הבעיה העיקרית עם השקעות קטנות, היא כי במרבית מודלי ההשקעות המסורתיים, גודל התשואה הינו פועל יוצא של גודל ההשקעה, ולכן השקעה קטנה, באופן הגיוני לגמרי, תניב גם תשואה נמוכה. אלא אם כן מדובר בהשקעה מסוכנת במיוחד (לדוגמה, סטארט - אפ אלמוני וחדש), ושם, ממילא, הסיכון שתאבדו גם את הסכום הקטן שהשקעתם גדול מהסיכוי שההשקעה שלכם תהפוך אתכם למיליארדרים. מודל השקעה ביחידות השקעה לוקח את כל אותן ההשקעות הקטנות, מאחד אותן יחד ויוצר השקעה גדולה, אשר כאמור, מניבה גם תשואה גבוהה. הרעיון מאחורי מודל זה דומה לרעיון המניע את קבוצות הרכישה בתחומים השונים, אשר אף הן, יוצאות מנקודות ההנחה כי איחוד משאבים ממקסם ומעצים את התוצאה שמקבל כל אחד מהפרטים המרכיבים את הקבוצה.

האם מודל השקעה ביחידות השקעה מוגבל רק לתחום הנדל"ן?
בתחילת הדרך, המודל היה רלוונטי, לרוב, בנוגע לרכישות נדל"ן, אולם כיום, ניתן למצוא הצעות השקעה ביחידות השקעה בתחומים רבים נוספים, כרשתות חנויות, סטארט-אפים בתחום ההייטק, ותחומים נוספים, אשר בעבר הוצעו כהשקעה רק במודלי ההשקעה הקלאסיים (מניות, אופציות וכד'). כך שמודל השקעה זה מאפשר לכל משקיע, יהיה הסכום המוקצה להשקעה בידיו קטן ככל שיהיה, למצוא את אפיק ההשקעה במודל זה המתאים למשאבים העומדים לרשותו ולתחומי העניין שלו.

מה חשוב לדעת כאשר מתעניינים בהשקעה במודל זה?
מאחר וגם להשקעות קטנות יש להתייחס בכובד ראש, בדיוק כמו להשקעות גדולות, ישנם מספר דברים שאתם חייבים לבדוק:

ראשית, חשוב להבין מהו הגוף העומד מאחורי ה"מוצר" בו אתם משקיעים. למשל, במקרה של השקעה בפרויקט בניה חדש, חשוב לבדוק מיהם הקבלן והיזם העומדים מאחורי הפרויקט, על מנת להבטיח כי ההשקעה שלכם אכן תפיק תשואה מתאימה. שנית, לכל יחידת השקעה ישנו סכום מינימלי אותו תצטרכו לבדוק בטרם תוכלו להיכנס כמשקיעים. שלישית, רצוי לבדוק מהי תקופת ההשקעה המוצעת, מכיוון שהשקעות שונות מוגבלות בטווחי זמן שונים. רביעית, חשוב לדעת מיהו הגוף המארגן את ההשקעה המרוכזת. כאן, יש לבדוק את מקצועיותו, מהימנותו ואת ניסיונו בתחום ההשקעה הספציפית עליה מדובר. מאחר ובעצם ההשקעה, אתם, בעצם הופכים למיני-יזם בעצמכם, חשוב מאד להכיר את הגוף המקצועי שמטפל בהשקעה שלכם ודואג לכך שהיא תניב תשואה גבוהה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה